Chobe en Victoria Falls

14 september 2019 - Victoria Falls, Zimbabwe

Goedemorgen allemaal,

vanmorgen om 05.30 opgestaan om de zonsopgang bij de Victoria Falls te gaan zien. We raken al goed gewend aan het ritme van vroeg op en op tijd naar bed.

ik zal nog onze belevenissen in Chobe beschrijven;

Tijdens de 1ste game drive in Chobe een prachtige zonsondergang gezien met een hele groep olifanten die de rivier waren overgestoken en een modderbad namen. Veel dieren gespot, massa’s zebra’s, bavianen, olifanten, wildebeesten, antilopes en nog heel veel meer.

je bent echt in een andere wereld, het is heel warm en de omgeving is soms bijna buitenaards.

Nadat we terug waren van de game drive was het even opfrissen en aan tafel. Er wordt voor elke maaltijd (ook in Xugana) uitbreid vertelt wat je te eten krijgt, welke wijnen er geserveerd worden en wat het dessert is. Het eten is heerlijk, vaak vlees en vis of kip, verse groentes waaronder echt Hollandse pot (bloemkool, broccoli, worteltjes, aardappelpuree of gewone aardappelen). Het is hard werken om af en toe nee te zeggen. De avonddrive hebben we maar gelaten voor wat het was, vermoeid van alle indrukken op tijd naar bed om 21.00 u.

Volgende morgen weer een vroege wake up call om 5.30u , 6.00 ontbijtje, kopje thee en een toast met jam. Daarna weer in de jeep voor de vroege ochtend drive. Je hoopt dan leeuwen en luipaarden te zien maar dat lukte nog niet. Wel een jakhals en een aantal hyena’s die een jonge buffel hadden gedood en er mee aan het peuzelen waren.  Om 08.00u terug voor het uitgebreide ontbijt en om 10.00 in de jeep voor een uur om de riviercruise op de Chobe te doen. Adembenemend !!!! We hebben 3 uur gevaren en de meest mooie dingen gezien, hele kuddes olifanten die de rivier overstaken, krokodillen die een visarend te slim af waren, hippo’s luierend in de zon. Op de boot genoten van een heerlijke lunch onder toeziend oog van de olifanten. Nadat we weer aan land waren werden we opgewacht door onze gids J.B. Die ons wederom meenam voor een game drive op zoek naar leeuwen en luipaarden. En bijna toen we op het punt stonden om richting lodge te rijden kwam via de mobilofoon het bericht binnen dat ze waren gespot. Wij op volle vaart naar de plek toe waar er inderdaad een luipaard verscholen lag, wat een prachtig beest. Nadat hij uit de schuilplaats kwam liep hij om de auto...doodstil waren we. En als toetje hebben we ook nog 4 mannetjes leeuwen gezien die lagen te soezen in de zon verscholen in de bosschage.  We hadden daarna een super bumpie rit om op tijd het park uit te zijn, je moet er namelijk voor 18.30u uit anders krijgt de gids een boete. De dag ervoor was ook al kielekiele, toen kon het nog afgekocht worden met een blikje cola voor de grenswachter.

De avond weer geëindigd met een heerlijk diner en de nodige wijntjes en gin tonic. Leuke gesprekken met de andere gasten, voornamelijk Amerikanen. Ook de mede eigenaar van lodge was aanwezig, een jongeman uit Liverpool.

De volgende ochtend nog een heerlijke wandeling gemaakt van een uurtje of 2. Daarna ontbijt en de tas inpakken voor de volgende stop naar Victoria Falls.

1. Toke pol:
    14 september 2019
    Wát fijn wéér iets van jullie te lezen /horen
    Nou dit is wél een ONTZETTEND onvergetelijke REIS super hóór!!!
    Wát een andere wereld! Wij genieten méé
    Groetjes Marco Toke Ruud Jorien xx
  2. John en Annemieke:
    14 september 2019
    Hallo Koos en Monique en natuurlijk Isolde en Henk ! Leuk weer wat van jullie te horen ! Hoop dat jullie ook aan je rust toekomen haha . Zo vroeg opstaan elke dag, maar is het natuurlijk wel waard ! Prachtig mooi daar dus geniet er lekker van, gr John en Annemieke
  3. Karin VP:
    Prachtig allemaal!!
    Leuk om mee reizen met jullie😀