Mowani

18 september 2019 - Twyfelfontein, Namibië

Vanmorgen vertrokken uit Etendeka, eerst een ritje van een uur met de jeep naar Palmwag waar onze huurauto stond. Daar nog wat armbandjes gekocht bij de plaatselijke bevolking; de Himba’s en na toestemming foto’s gemaakt. De vrouwen verkopen allerlei sieraden en beeldjes en schreeuwen om het hardst dat je bij hun kraampje moet kopen. Er lopen ook allemaal kleine kindjes rond die je graag een high five komen geven. De vrouwen lopen bijna allemaal met ontbloot bovenlijf, soms nog met kind aan de borst. Mannen zie je niet bij de kraampjes. Het lijkt allemaal heel armoedig.

En toen verder naar Mowani, een rit van 125 km. Het landschap veranderde weer. Steeds meer zandduinen terwijl je niet eens aan zee bent. In Mowani ook veel zand maar ook veel rotsen en grote ronde stenen. De lodges gaan helemaal op in de omgeving, geweldige locatie. En weer super de luxe. Ook hier hebben we een badkamer buiten maar die is wel heel veel luxer dan in Etendeka, een bad, toilet en douche in de buitenlucht. En dan ook nog een douche en toilet binnen. We waren rond 13.00u hier en konden bijna direct aan de lunch. Het eten is goddelijk👌. Vanmiddag even bij het zwembad gelegen en toen lekker gezeten en gelezen op ons terras.  Waarschijnlijk weer een sundowner op de uitkijkpost hier en lekker eten. De middagwandeling was ons te heet, het is wel 40 graden. Ook zijn hier beroemde rotstekeningen te zien maar we doen het lekker rustig aan. Verder zien we wel wat de avond brengt.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl