Etendeka

16 september 2019 - Kamanjab, Namibië

Vanmorgen om 10.15u vertrokken vanaf Okonjima voor een lange rit van 429 km naar Etendenka in Damaraland. Het was een prima rit, muziekje erop en meezingen maar. Genieten van de bijzondere omgeving, het ene stuk was dor en vlak en na een tijdje werd het rood en bergachtig. Soms kwam je maar 1 of 2 auto’s tegen en dan had je al 50 km gereden. Tanken was een ervaring op zich. Voordat je het weet staan er kinderen om je heen met zelfgemaakte armbandjes etc die ze proberen te verkopen voor een habbekrats. Isolde en ik werden gewoon belaagd door de kinderen. Uiteindelijk heeft zij 2 armbandjes gekocht en ik 2 kastanjes volledig gegraveerd met wilde dieren en de name van Koos en mij erbij op. In de auto een broodje gegeten en maar weer verder. Om 16.00u moesten wij bij een bepaald punt zijn voor de “transfer” naar Etendenka. Er stond een gids in een jeep te wachten met een aanhangwagentje voor de bagage. Medepassagiers waren 2 Duitse vrouwen en 2 Canadezen en een Namibiër. Vervolgens gingen we op pad. Een rit van 2 uur volgde voordat we in het kamp aankwamen. Maar wat een adembenemend omgeving, grote rode afgeplatte bergen, veel rotsformaties en mooie uitzichten. We slapen in een tent, dat is nieuw voor ons en moeten ons douchen in de buitenlucht met een emmer water (foto volgt).