Dag 3 Okavango Delta

10 september 2019 - Ngamiland North, Botswana

Vanmorgen werden we om 5.30 u gewekt. Om 6.00 naar het grote gezamenlijke terras waar we hebben ontbeten, weer tip top voor mekaar. Isolde en ik zagen al een krokodil voorbij komen drijven🐊. Om 6.30u met de boot de delta op, een tochtje van ongeveer 40 min. Wel heel erg koud nog in de ochtend dus dikke trui aan en sjaal om. Richting een eiland gevaren en daar hebben we een wandeling van ongeveer 3 uur gemaakt. 2 gidsen deden de begeleiding, we moesten achter elkaar lopen en rustig zijn. Hadden ook al kledingadvies gehad; geen felle of witte kleding. De achterste gids was voorzien van een groot geweer. En direct zagen we de dieren; olifanten, apen, allerlei antilopesoorten, vogels en de nijlpaarden die in een grote poel lagen. Echt bijzonder. We kregen uitleg over sporen, schijnbaar waren er ook nog luipaarden in de buurt. Na de wandeling een kopje koffie op ons bootje en weer terug gevaren naar het resort waar een voortreffelijke lunch klaarstond. Nu even relaxen en vanmiddag om 15.30u melden voor de high tea waarna we om 16.00 een game drive gaan maken. Hopelijk gaan we leeuwen zien.

De middag game drive;

om 15.30 een kopje thee of koffie met een snack voordat we vertrekken voor onze game drive die om 16.00u begint. Wederom uitleg van onze gids genaamd Kaizer (wij noemen hem Kaizer the emperor) over de regels van de game drive en dan op pad. Wat een gebots en geklots in de jeep maar het is tenslotte safari. En wat zien we veel dieren maar geen leeuwen. Wel heel veel wrattenzwijnen, zebra’s, antilopen, koedoe’s, bavianen en veel verschillende vogels. Om 18.30u stoppen we op een mooie plek voor de sundowner met een gin tonic. Prachtige zonsondergang!

Daarna weer richting lodge maar nog steeds zoekend naar de leeuwen in het donker en toen gebeurde het....1 van onze medereizigers dacht wat te zien en Kaizer stopte de jeep. Niets te zien maar toen hij weer verder wilde rijden bleef de jeep in het zand steken! Lichte paniek zo in het stikkedonker, wij allemaal uit de jeep en helpen drukken terwijl je in de wildernis staat😧🥺. Gelukkig ging het goed en konden we onze weg vervolgen. Om 19.30u weer in de lodge en om 20.00 werden we door de gidsen gehaald voor het diner. Wederom met gezang aan tafel gegaan en heerlijk gegeten. Nog een drankje bij het kampvuur en om 22.30 naar bed omdat we de volgende morgen nog een vroege game drive zouden gaan maken

1. Wilna:
    10 september 2019
    Geweldig. Veel plezier vanmiddag!
  2. M. Dijks:
    10 september 2019
    Hou Koos dan maar goed in de gaten want ze zijn hongerig
  3. Toke pol:
    Wát onvergetelijk MOOI EN INDRUKWEKKEND🐒🐆🦓🐊🦏
    BEN zéér benieuwd naar de foto's 👍
  4. Ilona Roesink:
    14 september 2019
    Wat prachtig en avontuurlijk, wow, wat een ervaring🐊🐘🦓. Heerlijk om te lezen 😘