Dag 4 Okavango Delta en Chobe

11 september 2019 - Chobe, Botswana

We hadden een vroege game drive afgesproken, dat hield in dat we om 05.30 gewekt werden  door de gids, en dan om 6.55u opgehaald door hem omdat je ‘s ochtends en ‘s avonds niet alleen naar het hoofdgebouw mag lopen ivm de dieren die er kunnen lopen, om 06.00u ontbijt en om 6.30u start. Isolde bleef in de lodge (even bijslapen) en zo gingen Henk, Koos en ik op pad met de gids. En we waren nog geen 5 minuten op pad en we hadden alweer de eerste olifanten gespot en de kuddes zebra’s liepen in het veld. Weer op zoek naar de leeuwen maar niet gevonden. Om 08.30 terug naar de lodge voor het inpakken van de tassen omdat we rond 10.30u naar Chobe zouden vliegen. Nog een bak koffie op de veranda in het zonnetje en toen naar de airstrip voor de vlucht naar Chobe. Deze duurde een uurtje met nog een kleine tussenstop op een andere airstrip. Rond 11.45 in Kasane geland en vandaar uit met een busje naar onze lodge in Muchenje. Een ritje van een uur waarin we weer verrast werden door de natuur en de dieren. Er liepen wrattenzwijnen, olifanten en antilopes over de weg.

We werden zeer gastvrij ontvangen in het Munchenje guest house. Prachtig uitzicht, mooie kamers en ook hier weer de regel dat we ‘s ochtends en ‘s avonds niet alleen van de lodge naar de receptie mochten lopen. Er liepen namelijk nog wel eens olifanten en andere dieren door de tuinen daar.

Geluncht en daarna voor onze 1ste game drive op pad. Ook hier weer in een open jeep, alsof je in de botsauto cq achtbaan zit, we werden helemaal door elkaar geschud.....

Ik schrijf dit verhaal op 13 sept in Zimbabwe, ik ga morgen weer verder met mijn verhaal, we hebben een aantal dagen geen goede WIFI gehad, we zijn vroeg op en vroeg naar bed en ik kan niets op mijn mobiel doen omdat ik deze kwijt ben en daar heb ik ook wel last van 😏

1. Karin:
    13 september 2019
    Ik snap dat je baalt van de telefoon. Maar verder... prachtige fotos. Bijzonder ook om al die wilde dieren te zien. Hele andere wereld! Veel plezier! Groetjes aan de rest